Outback Annie - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu Outback Annie - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

Outback Annie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Maart 2008 | Australië, Alice Springs

Hallo Nederland!

Hier zit ik dan in the outback, in het midden van Australie in Alice Springs, gewapend met een vliegennet over mn kop in een internetcafe. Ik vond het weer hoog tijd voor een nieuw verhaal!

De vorige keer dat ik schreef stond ik op het punt aan boord te gaan van een boot voor een zeiltrip naar de Whitsundays. Wat een ervaring!
Na wat boodschappen te hebben gedaan gingen we samen met Lotte en Marvin de boot op. Onze boot heette 'The New Horizon' (zegt dat je iets Marleen?) en eigenlijk was het stiekem een motorboot met een zeil erop voor de sier. Hmmm... Zal te maken hebben met het aantrekkelijke prijsje dat wij hebben betaald voor deze trip.
De crew op de boot was gezellig, het eten was goed 'te nassen' zoals Suus dat zegt en we hebben ons prima vermaakt. We hadden mazzel met het weer! De weken/dagen voordat wij aan boord gingen zijn er namelijk ongelukken gebeurd met boten en tripjes afgelast. Oei... Omdat de airco onderin de boot kapot was en het voor ons echt onmogelijk was om met 23 mensen in dat benauwde hok te slapen hebben we 2 nachten buiten geslapen onder de sterren. Heerlijk!

Het varen was super. Wat is het daar mooi! We zijn een paar keer gestopt om te snorkelen en dat was zo mooi! Had ik nooit verwacht. Door de snorkels hoorde je allemaal 'Oohhs', 'Aaaahss' en 'Iehhhs!' van mensen onder water.
Ik heb echt in een deuk gelegen om al die verfrommelde gezichten onder die duikbrillen, hoe charmant hihi.
We hebben ontzettend veel mooie gekleurde vissen gezien. Soms kwam er eentje door mijn duikbril naar binnen kijken en sommigen gingen aan mn stingersuit (= pak tegen de kwallen) happen! Zo leuk! Iets minder leuk vond ik het toen eentje van de Crew brood in het water gooide om de vissen te voeren. Hij gooide dat brood ook naar mij en het krioelde van de vissen om me heen! IEK... Ook hebben we 'Elvis' gespot. Dit is een enorme vis van meer dan 1 meter lang. Brrr.. Lotte heeft er een mooie onderwaterfoto van gemaakt. Ik bleef liever een beetje uit de buurt.

Na de zeiltrip zijn Suus en ik weer samen verder omhoog gereisd. We hebben een paar nachtjes geslapen op Magnetic Island. Dit eiland is echt ontzettend mooi! Ik heb een krokodil(letje) vastgehouden en we hebben weer koala's gezien.

Na Magnetic Island stopten we bij Mission Beach. Hier hebben we vanuit een boomhut-hostel kunnen genieten van de regen die met bakken uit de hemel kwam. Ook leuk om mee te maken.

Na Mission Beach kwamen we aan in Cairns waar we eigenlijk 4 dagen regen hebben gehad. Hier sliepen we weer in hetzelfde hostel als Lotte en Marvin. Omdat nog meer mensen die we onderweg hebben leren kennen in Cairns verbleven waren de avonden heel gezellig. Ik vind het zo leuk om te praten met mensen uit verschillende landen! Ieren, Engelsen, Fransen, Zweden, Amerikanen en ga zo maar door. Het is heel leuk om verschillen in cultuur te ontdekken en te horen hoe levens van andere mensen zijn. Echt leuk.
Ik heb ook ontdekt dat ik na 2 wijntjes echt vloeiend Engels praat. Bijzonder vind ik dat. Je zou denken dat het omgekeerde waar is maar ik denk dat ik dan gewoon meer durf.

Na een paar dagen in Cairns werd het tijd om verder te gaan. We hebben immers niet zo heel veel tijd meer in Australie! Suus en ik hebben een tijdje zitten dubben met folders en uiteindelijk hebben we het een en ander geboekt. de 7e zijn we vertrokken met een bus richting Alice Springs. Het kost 3 dagen en 2 nachten om daar te komen maar de reis was mooi. Het is bijzonder om het landschap zo te zien veranderen. Eerst reden we echt door het regenwoud, toen zagen we veel eucalyptusbomen, later werd de grond steeds roder en werden de bomen en planten droger.
Toch vind ik de outback mooi. Er is hier gewoon helemaal niks! NIKS. Er zijn hier boerderijen met een landgoed wat groter is dan heel Belgie! Dat is echt bizar.
Onderweg zijn we een aantal keer gestopt. We hebben een termietenbult/nest gezien van 4,5 meter hoog, kangaroes, zonsop- en ondergangen, mooie watertjes, lege wegen... Van alles. In de bus was het lekker hobbelen aangezien er op veel plekken niet echt asfalt ligt in de outback. We hebben weer nieuwe mensen leren kennen in de bus en 2 gezellige avonden gehad.

Gisteren toen we aankwamen in Alice Springs waren we echt uitgeput. Vroeg naar bed dus. Vandaag hebben we een dagje vrij en morgen gaan we weer een tour doen. We gaan dan 3 dagen (en 2 nachten) dingen bekijken in the outback. De bekende grote rode rots: Uluru, Kings Canyon, The Olga's... Ik ben erg benieuwd. Ik laat jullie snel weten hoe het was!

Dikke kus

PS Ik geniet van al jullie mailtjes en reacties! TOP!

  • 11 Maart 2008 - 06:43

    Thuis:

    Hoi Anne, echt leuk weer om je belevenissen te lezen! Alles super, wat jullie weer beleefd hebben!
    Dus het is daar heet, rood en stoffig, met vliegen? (zoals je sms aangaf..)
    Dat van die vliegen lazen we al in een artikel toen je nog thuis was, weet je nog?
    Gaaf dat je er nu echt (in) zit!!
    Nou backpacksters!! geniet er weer van samen, en pas goed op mekaar!
    Heel veel liefs van thuis!


  • 11 Maart 2008 - 09:34

    Marleen:

    Ik ben blij dat er zo snel gehoor wordt gegeven aan mijn oproepen ;)! Klinkt goed an! Klein beetje jaloezie van mijn kant, maar echt klein beetje... Nouja, groot beetje!!
    Die boot klinkt me niet bekend, maar ik zeil natuurlijk ook niet op MOTORBOTEN..! Maar klinkt goed allemaal, heb zo'n idee dat je je wel goed vermaakt..! Kom je nog wel terug??!!
    Heel veel plezier daar, take care en groetjes aan suus!
    Dikke kus NEL

  • 11 Maart 2008 - 10:49

    Jaap:

    zullen we ruilen? krijgen jullie fijne stageproblemen, ga ik fijn rondreizen en mooie dingen beleven....
    het waait hier hard in nederland en 't weer is ook niet echt om over naar huis te schrijven, zo lekker gezeken als hollander ;)
    liefs

  • 11 Maart 2008 - 16:01

    Noor:

    Wat tof allemaal! Jullie zijn echt zo veel leuke dingen aan het beleven! Dat worden echt dagenlange verhalen als jullie weer thuis zijn! Ik kijk er al helemaal naar uit! Mooie foto's ook zeg! Zitten in die termietenheuvel dan nog beesten of is ie onbewoond? Je staat er namelijk wel erg dicht naast, iew!

    Geef Suus een pakkerd en beleef nog maar veel mooie avonturen!

    xx Noor

  • 11 Maart 2008 - 16:24

    Sjoerd:

    Echt gaaf wat je allemaal meemaakt!
    Van wit zand naar rood zand, zag ik!:)
    En andere dieren dan in Nederland!
    Groeten Sjoerd

  • 11 Maart 2008 - 16:38

    Robert:

    Anne en Susanne
    super om jullie ervaringen te lezen over wat jullie allemaal meemaken. Vooral ook geweldig om alle foto's te bekijken en mee te beleven hoe mooi de andere kant van de wereld is. Helemaal tof.
    Mijn eigen reis is tot de Franse Alpen gekomen waar ik weer een heerlijke wintersport heb meegemaakt. Veel skieën, bruin gezicht (jullie zijn over-all bruin grr.) en ik heb me weer benoemd tot Aad afwasfanaat. Net zo leuk dus als 2 jaar terug.
    Heel veel plezier op jullie volgende expedities en zorg goed voor elkaar.
    Robert

  • 11 Maart 2008 - 17:52

    Oma, Zinda En Milou :

    Halloootjes!!

    Wij zitten hier nu na een lekker maaltje op de Leliestraat de fotos van de kangaroos te bekijken!! Je moet er maar een meeneemen!! :D Hoe staat het met jullie eten eigenlijk? Alleen maar aan het bbqen in de outback?
    Het houdt niet op jullie mooie leventje!! Super verhaal weer!
    Oma is zelfs op dr oude dag nog een beetje jaloers.. Werd je niet misselijk op die boot? (Mij niet gezien!!!) We zijn benieuwd hoe de ULURU (WAT EEN WOORD!) eruit ziet!!
    Hoe lang ben je nog in Aus? Heeele dikke kus van ons en de groetjes aan Suus!
    Ik (Milou) mail je snel..

    Kus Oma, Zinda & Milou @ Leliestraat!!

  • 11 Maart 2008 - 17:56

    Jelle:

    Cool om te lezen An! Ook echt leuke foto's!
    Gr. Jelle

  • 11 Maart 2008 - 18:08

    Wies Rene Corlieske :

    Hallo Anne/Suus,
    Nou de foto,s liegen er niet om zeg,hier regent en waait het behoorlijk.

    Wij vervelen ons een beetje met al die mooie plaatjes.
    Leuk boottochtje hoor met dolfijnen en een vliegende albatros geweldig!!
    Het overhemd heb ik niet gekocht Anne,nou vraagt iedereen zich af waar heeft die het over?
    Nu ik ga maar eens onder de zonnehemel liggen,en laat mijn gedachten maar afdwalen....
    Veel plezier daar en tot horens.

    Groetjes van ons allen


  • 16 Maart 2008 - 00:40

    Marv:

    He Ann,

    Even nog een berichtje vanuit Cairns..de laatste vanuit Australie! Was super tofff met jullie..maak er nog een mooi feestje van en ik houd jullie in de gaten!
    Alleen van die mooie partypics krijg je natuurlijk niet meer zonder ons haha ;-)

    Geef Suus een dikke plakkerd en natuurlijk een voor jou..

  • 16 Maart 2008 - 13:15

    Tamara:

    Hi Meis, wat gaaf toch allemaal... Zeilen op een motorboot, daar zal je van onze bronsingjes nog wel een hoop commentaar op krijgen, haha! volgens mij komt er een hele andere Anne terug, eentje die nergens meer bang voor is!

    Hier alles prima, dit is het 1e weekend dat we niet aan het klussen zijn, heerlijk! niet dat we klaar zijn, maar goed... Ben aankomende week vrij, ff bijtanken, en dan zal ik eindelijk eens een hoop foto's maken en je mailen!

    Dikke zoen!

  • 18 Maart 2008 - 18:38

    Kris:

    He babe, je bent net een fotomodel op sommige foto's met de wind in je haar en die bruine kop!:) Lekkah hoh! Hier kou en wind en..WERK! EN PAASEITJES!! want het is bijna pasen. Jeeeeh! ik zal je dit weekend een update mailen (eentje die spannender is dan deze...) Liefs en zoenen en ga zo door, kus Ludakris (wiehoe wiehoe)

  • 18 Maart 2008 - 18:53

    Mam:

    Hoi Anne,
    Ik heb net de fotoos op de site van Suus zitten bekijken!
    Schitterend! Jij voorop op de kameel! en die fotoos van Uluru!!
    Wat n ervaring weer, wij beginnen zo langzamerhand toch wel jaloers te worden op jullie hoor!
    Ik las in je mail dat er snel weer n volgend bericht komt hier, leuk, ik verheug me er weer op, samen met papa en de jongens!
    Ik mail je, heel veel liefs..LYMY Mam

  • 18 Maart 2008 - 21:57

    Ellen Wijsman:

    Hoi Anne, wat een verhalen weer. Leuk om je zo een beetje te volgen.
    Ik ben met de dienstlijst bezig voor van de zomer en je staat er al weer op hoor!!We hebben je hard nodig, dus bedenk alsjeblieft niet om nog twee maanden langer weg te blijven.......als ik je verhalen lees zou dat zonder moeite lukken!!
    Geniet er weer van de komende tijd en tot ziens eind mei.
    Groetjes, Ellen

  • 19 Maart 2008 - 12:09

    Zinda:

    Hoi Anne! Is het een beetje uit te houden in de hitte van Centraal Australie? Ik heb net de foto's zitten bekijken van Suus d'r site. Wat een prachtige ervaringen weer! Die ULURU bij zonsondergang, geweldig! Het was één van de mooiste sinds jaren hoorde ik, he? Jullie zullen nu wsch wel alweer verder zijn getrokken. Ik ben zo benieuwd hoe jullie Thailand binnenkort ervaren! Maak maar weer heeeel veeel foto's!! Superleuk! Hier is het bijna Pasen, het wordt koud en guur met misschien wat witte neerslag. Maart roert echt z'n staart, brrr.... Merit kan onderhand niet wachten om te vertrekken. Nog 5 weekjes, dan is het zo ver. En je weet 't al van Milou d'r nieuwe kamer? Leuk he? Nou, genieten weer samen met Suus.....Veel plezier, dikke kus en HUG, Zinda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 19015

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: