Lang leve de oostkust... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu Lang leve de oostkust... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

Lang leve de oostkust...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Februari 2008 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal!

Het is alweer even geleden en ik zit te popelen om jullie op de hoogte te brengen van mijn verhalen! Heb zo veel te vertellen! Ik zal het proberen een beetje kort te houden. Het is nu 7.00 's Ochtends en ik zit in een hostel in Airlie Beach te tikken.
Mijn vorige verhaal schreef ik in Sydney. We zijn dus inmiddels weer een heel stuk omhoog getrokken!
Omdat het weer hier niet zo best is geweest hebben we heel wat kilometers afgelopen met onze backpack met regenhoes. Blergh. We hebben er af en toe best wel van gebaald maar gelukkig is het inmiddels weer zonnig.

Na Sydney zijn we met de bus naar Newcastle gegaan. Daar bleek een soort surfboatwedstrijd aan de gang te zijn waardoor alle hostels volgeboekt waren. Oei, daar kregen we het toch wel benauwd van. Gelukkig kwam alles goed en vonden we samen met twee Duitse meisjes toch nog een (veel te duur) slaapplekje.
Na Newcastle reden we naar Coffs Harbour. Daar hadden we me toch een luxe hostel! Alles superschoon en nieuw. Aardige mensen ook. Kortom: hier hadden we het prima naar onze zin. We zijn er dan ook een paar dagen gebleven. In Coffs Harbour hebben we 2 Nederlanders ontmoet; Lotte en Marvin. Ze zijn collega's en maken samen een reis van 6 weken door Australie. Lotte blijkt in Utrecht in de zelfde straat te wonen als ik! Hoe toevallig is dat!!!? Het klikte hartstikke goed met zn vieren dus reden we met ze mee in de auto naar Byron Bay.
Ook daar viel het niet mee om een slaapplekje te vinden en uiteindelijk belandden we met z'n vieren in een kleine stacaravan. Dat is weer eens wat anders dan een hostel! Harstikke lachen. Ondanks de regenbuitjes genoten wij van onze BBQ onder een afdakje. We hebben hier trouwens ook leguanen in het wild gezien. Die dieren zijn GROOT! Bizar.

Na Byron Bay gaan we naar Brisbane. Die dag was echt dramatisch... Ik heb sommige van jullie dit al gemaild maar die dag was niet best...
's Ochtends moesten we heel vroeg de bus hebben van Byron Bay naar Brisbane.
We hadden er zin in! Met onze tassen (die steeds groter en zwaarder worden) liepen we naar de bus.
Eenmaal aangekomen in Brisbane bleek ons hostel een uur buiten de stad te liggen. Grrr. Dus wij met de tram...
Suus ontdekt nu dat haar Lonely Planet (onze reis-bijbel) nog in de bus ligt. Balen...
Door werkzaamheden aan het spoor moesten we weer een stuk met de bus en daarna weer met de tram. Komen we in een supersmerig hostel aan!!
VIES JOH! Niemand te vinden bij de receptie. Balen dus. Blijkt dat Suus dr camera weg is! We weten niet of hij gevallen is uit haar tas of gestolen...
We denken dat haar tas opengegaan is want hij stond op een gegeven moment open en haar petje en voetvijl zijn ook weg... Dus BALEN!
Suus was er echt verdrietig van. Meteen aangifte gedaan en alles afgebeld maar niks... Er stonden heel veel foto's op!! Ook nog van Nieuw-Zeeland.
Omdat ik soms een lege batterij had of mn camera vergat hebben we dus van heel veel dingen geen foto's meer... Nou lekker de pest in dus.
Maargoed, om de dag niet helemaal te laten verpesten hebben we een wandeling gemaakt door de haven. De zon scheen en we werden weer vrolijk.
's Avonds goedkoop ergens in een tentje wat gegeten en toen wilden we naar bed. Lig ik even een boekje te lezen, zie ik een soort luis voorbij kruipen.
Hmmmmm dacht ik. Wat is dat... Toen ik eens beter keek zag ik er meer en toen ik NOG BETER KEEK zag ik een beruchte BEDBUG! BAHHHHH!
Die beestjes zitten soms in lakens en matrassen en kruipen in hout. Ze steken je in een rijtje en je krijgt er een soort grote muggenbulten van
die heel lang blijven zitten en lelijke littekens geven. SMERIG! We hebben mensen gezien met die plekken; nou dat wil je echt niet.
Dus ik ging gauw naar een ander (ijzeren) bed tegenover mij... Daar zaten ze dus ook. Toen iedereen beter ging kijken zaten ze in alle bedden.
We hebben er wel 8 gevonden ofzo. ECHT TE VIES VOOR WOORDEN. Die dingen zijn best groot! Met de spuitbus hebben we de hele kamer en alle spullen bespoten. Lekker giftig. De rest van de meiden in onze kamer leek het allemaal niet zo te boeien. Die zaten er al een paar nachten.
Dat snap je toch niet. Maargoed, een ander hostel boeken om 23.00 lukt niet omdat alle recepties dicht zijn.
We vertelden ons verhaal aan de eigenaar van het hostel. Die baalde want hij zei dat net die kamer helemaal ontsmet was.
(Jaja, geloven wij niks van) Dus we mochten naar een andere kamer. GELUKKIG... Deze kamer was gegarandeerd bug-vrij.
De rest van die meiden waren te lui om te verhuizen, sliepen liever tussen de bedbugs... Wil ik in mijn bed kruipen: WEER ZO'N BEEST!
Werd er echt kriegel van... Zo smerig. Die man was alweer weg en toen zijn we toch maar terug naar de eerste kamer gegaan.
Helemaal ingepakt met lange mouwen, broeken, sokken etc lagen we dus stokstijf in bed. Je krijgt al meteen jeuk bij het idee...
Onze spullen hebben we heel hoog weggehangen/gestopt... Alles wat uit onze tas geweest is moest heel goed gewassen worden.
BAHBAHBAH...

Het tweede nachtje in Brisbane (ander hostel uiteraard) was gelukkig beter. Ik ben nog wel echt paranoia voor bedbugs. Kijk overal mn bed 3x na. (Inspector Gadget...)
Na Brisbane zijn we hem gauw gesmeerd naar Hervey Bay. Daar ontmoeten we Lotte en Marvin ook weer.
Hier vandaan zou onze tour naar Fraser Island namelijk vertrekken die we samen geboekt hadden!
Door het slechte weer van de afgelopen weken zijn er een aantal tours afgelast. Gelukkig hadden wij een strakblauwe lucht.
's Ochtends na alle veiligheidsinstructies vertrokken we met onze 4W-drive Jeep naar de ferry. Met 9 man in een Jeep is best gezellig! Met de ferry voeren we naar Fraser Island.
Daar aangekomen begon het avontuur. Met de auto reden we door bospaadjes (prachtige natuur) en over het strand. Stoer hoor! Ik keek echt mijn ogen uit. Soms vond ik het best spannend, al dat losse zand en al die hobbels. We zijn aardig geshaked achterin die auto..
Onderweg maakten we een stop bij Lake McKenzie. Nou dat is mooi! Kraakhelder! Je ziet je tenen nog als je tot je kin in het water staat en het water is zo schoon dat je het kunt drinken. Smaakte eigenlijk beter dan uit de kraan moet ik zeggen!
We worden er helemaal vrolijk van. Iedereen is helemaal uitgelaten en we spetteren een uurtje rond.
Op deze plek maken we ook kennis met dingo's. Dit zijn wilde honden waarbij je nogal uit de buurt moet blijven. Oei... Als meisje mag je hier niet alleen lopen. Liefst in gezelschap van een jongen want deze dingo's zijn best gevaarlijk. Er zijn in het verleden echt verschrikkelijke ongelukken gebeurd met kinderen. Brrrr...
Ik laat het dan ook wel uit mijn hoofd om alleen te lopen. Gelukkig hebben we Marvin bij ons (onze testosteronbom) die ons kan beschermen.
's Nachts slapen we in een soort grote hut met 18 mensen. (uit 2 jeeps) Lachen! We voelen ons echt kampeerders! Ons eten staat in koelboxen en kratten op het dak van de auto en 's avond maken we worstjes en hamburgers op de BBQ. Smullen! Ik moet zelfs lachen om het feit dat er maar 1 wc en 1 douche is voor ong 50 meiden in het hele kamp. T maakt allemaal niet uit, we zijn aan het kamperen en het is supergaaf!
Er zitten hier trouwens echt ENORME spinnen. Brrrr..
De volgende 2 dagen karren we vrolijk verder over het eiland. We zien van alles en ik heb zelfs een stuk gereden in onze 4w drive! Stoer man... Best wel een beetje spannend ook door dat mulle zand en sleil omhoog. Voorzichtig spelen Suus en ik in de zee. Je moet hier erg uitkijken voor de sterke stroming en er zitten hier nogal wat tijgerhaaien schijnt het. Die wilden we liever niet tegenkomen dus we zijn braaf in het ondiepe stuk gebleven.
Al met al hebben we genoten van deze trip. We hebben echt ontzettend veel mazzel gehad met het weer en de groep was gezellig.

Samen met Marvin en Lotte (en hun auto) zijn we na Hervey Bay verder naar het Noorden gereden. We zijn een nachtje gebleven in Rockhampton (weer we lek zijn geprikt door zandvliegen en waar het op de muur stikte van de salamandertjes/gecko's) en de volgende dag zijn we vroeg doorgereden naar Airlie Beach.
Hier hebben we weer een goed hostel. Vanmiddag gaan we voor een paar dagen zeilen op een boot in the Whitsunday's. De volgende keer ga ik jullie daar meer over vertellen!

Liefs Anne

PS Ik heb heel veel mail van iedereen gehad, superleuk! Ik heb niet zo veel tijd gehad om terug te mailen maar ik doe mijn best!
PS2 Ik weet zeker dat mijn verhaal bomvol typfouten staat omdat ik een beetje haast heb maar daar moeten jullie maar even overheen lezen...

XXXX


  • 24 Februari 2008 - 22:32

    Milou:

    woooehoooeeee!!
    ik kom je ook elke keer tegen online!! Zo dus de eer om als eerste te reageren.. (en You've got mail :D)
    Wat een verhaal!! Jakjakjak al die vieze beesten.. Superfijn dat jullie stukjes met de auto kunnen verplaatsen, reizen ze nog lang met jullie mee? Lekker zeilen vanmiddag! Heel veel plezier! Ik duik nu lekker mn bed in..
    Dikke kus

  • 25 Februari 2008 - 08:20

    Kelly:

    Hey Meis,
    Wat een verhalen allemaal weer! Super leuk en interessant om te lezen! Je maakt in ieder geval wel wat mee daar (zou echt helemaal niks voor mij zijn...zou te veel medicijnen mee moeten nemen ;-)). Hier verder alles goed! Nog twee weken en dan gaan we wintersporten! Super veel zin in! Nou meis, houd ons op de hoogte en wij jou ook! Kus Jonkers

  • 25 Februari 2008 - 08:51

    Mamma Van Suus:

    Hoi Anne,
    Na alle leuke en minder leuke verhalen vind ik het heeeel fijn om even foto's van jullie te kijken, zodat ik met mijn eigen ogen kan zien, dat jullie er goed uit zien en het goed hebben daar! Ik ben weer helemaal gerust gesteld!!Wat lekker bruin en wat een vrij en vrolijk leventje hebben jullie daar. Jij achter het stuur van de jeep en Suus bovenop om in te pakken: het ziet er wijs uit!
    Veel plezier weer verder en pas goed op elkaar.

  • 25 Februari 2008 - 12:26

    Claudia:

    Ha Anne,

    Wederom geweldig om je ervaringen te lezen, het is van de foto's af te lezen dat jullie (meestal) genieten!

    Knuffel,
    Claudia

  • 25 Februari 2008 - 16:16

    Wies,Rene, En De Kid:

    Beste Anne/Suus

    Gisteren hebben wij alle verjaardagen gevierd van Wies,Rene,Corlieske.
    Het was erg gezellig en hebben lekker gesmikkeld.
    Wij hadden het nog over die lekkere vieze bedluizen,bij het horen greeg ik al jeuk.
    Wat een mooie reis hebben jullie al gehad zeg,en dan die plaatjes erbij.
    En dan te bedenken dat er nog meer aan gaat komen.
    Ik (rene) vindt dat scheepswrak wel een uitdaging om het te gaan opknappen.
    Geniet ervan en wij kijken uit naar jullie nieuwe berichten.

    Liefs van ons allen!!!!

  • 25 Februari 2008 - 19:20

    Mam:

    Hoi Anne en Suus,
    GOEDZO!! Na een "off-day" gewoon verstand op nul en verder gaan met genieten!!
    Gewoon die bugs vergeten.. alhoewel....

    Wat ziet het er allemaal weer helemaal TE GEK uit!! Die fotoos!!
    Jullie zijn echt van die relaxte vakantiegangers geworden, met (nog) zeeen van tijd, om van alles te zien en te doen!
    Het straalt van jullie af!

    Geniet er samen weer van, wij volgen jullie met plezier! Kus Mam

    Ps: Heeft Suus al een nieuwe camera kunnen kopen?


  • 25 Februari 2008 - 20:45

    Patricia:

    He reizigers!! Wat een verhalen weer! Erg leuk om jullie te volgen. Nu aan het genieten van de whitsundays, ook erg mooi hoor. Pas op dat jullie niet verbranden met snorkelen! Veel liefs en een dikke x Patricia

  • 25 Februari 2008 - 21:12

    Carla V.d. Sluijs:

    Hoi Anne; wat een verhalen allemaal zeg. Geweldig!! Een enorme ervaring om dit allemaal mee te maken, en schitterende foto's. Geniet van de tijd die jullie nog hebben. Vele groetjes vanuit Montfoort.

  • 26 Februari 2008 - 07:34

    Dorella:

    Hé Anne,
    We zaten gisteren tv te kijken en toen was er een Australische wijnboer op, die uit Nederland kwam. Hij klaagde over de vele regen en dat het een slecht wijnjaar zou worden. Dus dacht ik: Ik ga weer eens kijken hoe het jullie vergaat Down Under. En afgezien van de bugs en een dagje regen en een gestolen/verloren camera zien de foto's er vooral zonnig uit en zien we dat jullie met volle teugen GENIETEN. En daar gaat het om. Als er niets raars of vies gebeurt dan heb je naderhand niets meer om over te lachen of griezelen. Enfin doen jullie lekker je ding en maak er wat leuks van, wij kijken over jullie schouder mee hoe het allemaal gaat.
    Heel veel plezier backpackers!!!

  • 26 Februari 2008 - 08:38

    Lida:

    Ha die Anne,

    Eigenlijk gaat het een beetje eentonig worden als er geen rare en vervelende dingen gebeuren, maar nu is het wel genoeg denk ik zo.
    Hans en Laura hebben nu vakantie en vandaag is het een hele regenachtige dag. Ik hoop dat de rest van de week wat beter is dan kan Laura tenminste lekker met haar paard oefenen want 9 maart gaat zij voor het eerst Z starten.Niels moet vanavond met zijn voetbalteam( waar hij trainer van is) tegen een team van AZ spelen. Volgende week zijn Hans en ik een paar dagen naar Polen om een uitwisseling te regelen met leerlingen van Hans en Poolse leerlingen. Eet niet teveel marshmellows hoor, daar kan je geloof ik heel misselijk van worden.
    Geniet ze verder en we blijven je volgen.

    groetjes
    Hans, Lida Niels en Laura

  • 26 Februari 2008 - 10:21

    Veldhuisjes:

    Hai Anne,
    He, wat leuk, er is weer mail van Anne!!
    Altijd spannend wat je nu weer te melden hebt! Het blijft allemaal nog steeds een belevenis wat jullie meemaken! Prachtig om die leguanen en dingo's eens in het echt te zien! Van die smerige bedbugs willen we niks lezen en zien,hoor... YAK! We worden er helemaal akelig van,bah! Maar weer snel vergeten dus. Net als die spinnen, tijgerhaaien, zandvliegen en salamanders..brrr..Wat leuk dat jullie een poosje samen reizen met Lotte en Marvin. Heel toevallig dat je iemand tegenkomt in Australie die bij je in de straat blijkt te wonen! Dan is de wereld klein, he?
    Anne,je hebt echt in zo'n gave 4x4 Jeep gereden!! Haha, echt stoer en het is weer eens wat anders dan reizen met de bus! En we zien dat jij de bruinste bent van het stel! Jullie zien er trouwens heel goed uit, lekker relaxed en zo, maar wat wil je ook .... Wij doen het hier maar met herfstachtig onbehaaglijk rotweer. De zon piept er weleens een dagje tussendoor maar verder is het nog lang geen voorjaar. Merit zit over een kleine 8 weken in het vliegtuig richting Sydney! Het is te hopen dat het daar dan nog mooi weer is, ook al begint de nazomer daar dan al zo'n beetje, he?

    Nou,Anne (en Suus), blijf van alles genieten!! Want jullie hebben er alweer 2 maanden op zitten, de tijd gaat snel! We kijken alweer uit naar nieuwe mails en foto's, hoor!
    Hele dikke kus! Merit en Zinda en Gerard.

  • 26 Februari 2008 - 18:00

    Oma:

    Ik zit nu bij Ronald en Claudia de foto's te bekijken, vind het allemaal prachtig. Ik leef heel vaak met je mee en denk vaak aan jullie, het lijkt me een hele belevenis allemaal.

    Dikke kus, Oma

  • 27 Februari 2008 - 03:36

    Mariska:

    Hee Anne zit nu in de nachtdienst je bericht te lezen. Echt gaaf allemaal hoor, veel plezier nog en de groetjes van hier!

  • 27 Februari 2008 - 17:37

    Jolanda L:

    heej anne,

    Leuk man die foto's/verhalen!!! Lopen je havaiannas lekker:D???
    Geniet er lekker van en kom maar op met je volgende verhalen/foto's!!

    XXX

  • 02 Maart 2008 - 10:25

    Kris:

    Lieve Annie! Wat ben je mooi bruin! Wauw! En wat een prachtige foto's! Wat heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben en ondanks wat tegenslagen gewoon lekker doorgaan. Vergeet je niet in die overvolle rugzak van je een mooie australier voor me mee te nemen?! Kus Kris

  • 02 Maart 2008 - 20:25

    Coby Rietveld:

    Anne wat maak je veel mee. Onvergetelijk allemaal. Wel balen dat jullie het fototoestel kwijt zijn en reisgids.Het plaatje zal ongetwijfeld in je geheugen gegrift staan.Fantastisch om dit mee te maken.Alleen die vieze beestjes is minder.Ik zou ook geen oog dicht doen. Geniet van het reizen want voor je het weet is het voorbij.Ik ben benieuwd na je volgende verhalen. groetjes van je collega uit het hofpoort.

  • 03 Maart 2008 - 00:41

    Marv:

    He DuikBuddy,

    Even een reactie vanuit Cairns! Echt super leuk stadje hier..dus snel hierheen komen ;-)

    Nog wat leuks beleefd afgelopen dagen..wij hebben weer genoeg te vertellen haha!!

    We zien jullie snel weer..

    Dikke Smakkerd

  • 03 Maart 2008 - 01:01

    Lotje:

    Hee Meiss,

    Hoe verloopt de planning bij jullie? Cairns is echt een stoer plekkie.... Als het niet regend althans hahaha! Gisteren toch een dag meegemaakt... te apart voor woorden... Zijn jullie ook bij de YHA hostels geweest op magnetic Island? Was nogal primitief vonden wij, wel lache hoor, maar was wel ff wennen....!

    Zie jullie hopelijk snel! Avondje stappen in Cairns zal echt leuker zijn met jullie erbij!

    Dikke knuff

  • 10 Maart 2008 - 19:55

    Corina(collega HPZ):

    Hoi Anne,

    Eindelijk tijd voor al je verhalen en foto's. Ja wat kan ik zeggen. Prachtig en schitterend om mee te maken. Wat hebben jullie al een hoop gedaan en uiteraard gezien. Een ervaring voor je hele leven!
    Ik hoop dat het zeilen ook goed gegaan is. Ik kwam je tante tegen in het dorp, zij had me jouw adres nog even gegeven, als extra.
    Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Groetjes vanuit Linschoten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 19015

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: