Rocks en Crocs - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu Rocks en Crocs - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

Rocks en Crocs

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Maart 2008 | Australië, Darwin

Hey mates!

Op de valreep nog even een berichtje. De laatste vanuit Australie want vanavond vliegen Susie en ik naar Bali! Spannend! Ik zal Australie wel een beetje missen; wat hebben we hier een leuke tijd gehad en wat hebben we veel gezien en beleefd...

De laatste keer dat ik schreef waren we in Alice Springs. Vanaf daar zijn we met een tour naar 'The Red Center' gegaan. Met een busje, een stoere buschauffeuse en 18 backpackers gingen we vroeg (5.30 uur) op pad. Ik was zo benieuwd naar alles daar!
Onderweg maakten we een aantal mooie stops. Suus en ik hebben zelfs op een kameel gereden! (Volgens mij was het een dromedaris, heb nl maar 1 bult kunnen ontdekken maar hier heet blijkbaar alles 'kameel'.) Wat een ervaring was dat! Lekker hobbelig zat het en we moesten keihard lachen. Als ik de foto's zie lig ik weer in een deuk. Raar beest.

In drie dagen in 'The Red Center' hebben we een heleboel gedaan. Eerst bezochten we een aboriginalmuseum. Ik vond het leuk om wat meer over deze mensen te weten te komen. Er zijn zo veel boeiende verhalen die verteld werden! Bijzonder hoe deze mensen leefden en hoe ze in deze tijd leven. We maakten een wandeling bij The Olga's/Kata Tjuta, we zagen zonsopkomst en zonsondergang bij Uluru/Ayers Rock, we wandelden om Uluru heen (9,4 km) en we liepen 4 uur door Kings Canyon. Ik vind het indrukwekkend hoe alles er hier uit ziet. Eigenlijk is het niet te beschrijven (vandaar de foto's). Uluru is zo groot! Onvoorstelbaar dat het 1 rots is. Vooral bij de zonsondergang keek ik mijn ogen uit. De rots veranderde voortdurend van kleur en de lucht kleurde roze en oranje. We hadden wel mazzel want het was volgens onze gids de mooiste zonsondergang in weken. Ik was trouwens wel heel blij met mijn vlieggennetje want die vliegen hier zijn hondsbrutaal. Ze wilden continu in je neus, oren, ogen en mond! We voelden ons net een gesluiderde bruid.

Met de groep hadden we veel lol. We spreken inmiddels al een beetje Japans, Frans, Duits, Iets etc.
's Nachts hebben we trouwens gekampeerd. Het eerste nachtje sliepen we in een 'swag'. Je lacht je rot. Het is een soort zware canvas slaapzak met een matrasje er aan vast. Raar ding. Je valt niet zo makkelijk in slaap in zo'n ding waardoor we uren naar de sterren hebben gekeken. De lucht is hier heel schoon en omdat het helder was konden we duizenden sterren zien!

Na deze drie dagen keerden we terug naar Alice Springs en werd het tijd om naar Darwin (het noorden) te reizen. Maar natuurlijk niet zonder afscheid te nemen van Lotte en Marvin! Voor hen zat de reis er alweer op. (Jongens, als jullie dit lezen zijn jullie al druk met jullie nieuwe baan! We missen jullie!) De reis naar Darwin kostte ons drie dagen met de bus. Een hele zit maar het was zeker de moeite waard. Langzaam zagen we het rode landschap weer groen worden. Het klimaat veranderde ook. In het midden van Australie was het heet, maar droog. Nu werd de lucht steeds vochtiger.
Susie en ik hebben onderweg ook voor het eerst een tropische hoosbui meegemaakt. Best spannend als je in je tentje ligt met zn tweetjes! Onderweg zagen we Australie's eerste internationale vliegveld in Daly Waters, we bekeken een typisch Australisch kroegje waar toeristen allerlei atributen achterlaten en ophangen, we zwommen in natuurwatertjes, deden een poging om op de digeridoo te spelen (Suus is er beter in dan ik) en we maakten een HELSE wandeling door Nutmiluk National Park. Het uitzicht was echt prachtig maar ik had zo veel moeite met het weer! Ik vind het hete, vochtige klimaat hier vreselijk! Maargoed even doorzetten en toch proberen te genieten van alles wat we zien.

Na 2 vrije dagen in Darwin, die we voornamelijk in het zwembad hebben doorgebracht, begonnen we aan onze laatste tour. Namelijk, naar Kakadu National Park! Ook deze tour duurde drie dagen en twee nachten.
We bekeken twee verschillende National Parks. Het lijkt allemaal best op elkaar; het is hier GROEN. Echt regenwoud! Het klimaat is warm en vochtig. Weer lekker zweten dus. We hebben denk ik wel 6 liter water per dag gedronken. Doordat het regenseizoen is waren veel wegen en paden ondergelopen.
Soms moesten we dus tijdens een wandeling onze schoenen uit doen! Wie had dat gedacht, ik die op mijn blote kakkies door een modderpoel loop te zwoegen terwijl overal beesten zitten om me heen. JAK! Als iemand me dit 3 maanden geleden had verteld had ik hem mooi niet geloofd. Toch hebben we het gedaan. Dapper hoor. Ik moest best een beetje lachen toen ik Suus zag op dr blote pootjes. Je moet er wat voor over hebben he, als je avontuur wilt...
Tijdens deze tour zagen we trouwens ook krokodillen! Op een bootje zijn we de Adelaide-river over gevaren. Met vlees aan een stok lokten ze de kroko's en om het vlees te pakken te krijgen sprongen ze omhoog het water uit! Oei, wat een nare beesten! Wel heel gaaf om te zien. Als je hier in het water zou vallen zou je het niet overleven. Gedsie. Suus vroeg zich al af hoeveel schoenen, tassen en riemen er uit een zo'n krokodil kunnen. Leuk souvenirtje...

's Avonds in het kamp was het steeds gezellig. Ook dit was weer een leuke groep met mensen uit allerlei landen. We hebben hier trouwens ook kangaroe en emoe gegeten. Hmm lekker!
Ik vond het heel gaaf dat we tijdens deze tour in waterholes en billabongs (permanente waterpoel) hebben gezwommen. We hebben verschillende watervallen en mooie plekjes gezien. De stroming was soms zo hard dat ik mijn zwembroek goed moest vasthouden! Ik lag dan ook in een deuk toen suus dat even vergat...
Ik vond het wel spannend dat op sommige plekken zoetwater-krokodillen konden zitten. Die doen mensen eigenlijk geen kwaad tenzij je ze irriteert. Hmm. Het was zo heet dat we er niet echt bij na hebben gedacht en toch een frisse duik hebben genomen.

Gisteren zijn we teruggekomen in Darwin. We hebben lekker geslapen op een heus matras en we hebben erg veel zin om naar Bali te gaan. De tassen zijn weer gepakt en de Lonely Planet van Zuid-Oost Azie is tevoorschijn gehaald.

Het is trouwens nog steeds erg gezellig met Suus. We zijn elkaar nog lang niet zat. Als we terug zijn in Nederland kunnen we vast niet meer zonder elkaar!
Gelukkig duurt dat nog even.

Nou jongens, de volgende keer dat ik van me laat horen is dus vanuit Indonesie. We hebben nog niet echt een plan dus de precieze locatie is nog een verrassing.

XXXX Anne

PS Zalig pasen allemaal!! Wij nemen er hier ook een eitje op!
PS2 Voorlopig ben ik nog te bereiken op mijn Australische nummer.
PS3 Ik had nog meer foto's willen plaatsten maar ik heb geen tijd meer. Suus heeft hele leuke op haar website staan!

XXX


  • 23 Maart 2008 - 09:39

    Joost:

    Ha meissie, Leuke verhalen weer, nu op naar indonesie/bali! we bellen snel weer!

  • 23 Maart 2008 - 10:43

    Carolien:

    Hoi An,

    Wat een avonturen zeg... echt super wat jij nu allemaal meemaakt! Heel veel plezier in indonesie en ik lees je verhalen van Balie wel weer!!!
    Heel veel plezier nog!!!

    Liefs Caro

  • 23 Maart 2008 - 11:11

    De Kolbjes:

    Hey Anne,

    Leuk om je laatste berichten uit Autralie te lezen. Wij zitten nu in de sneeuw( ja echt waar, dikke vlokken komen naar beneden). Vanmiddag komen de Putjes bij ons eten en morgen komen je ouders en je broertjes bij ons eten. Het lukte niet om alles op 1 dag te plannen. Volgend jaar hopen we weer eens met z'n allen wat te kunnen doen. Laura is dan ook al weer terug van haar reis.
    Veel plezier in Indonesie en we blijven je volgen.

    Fijne paasdagen en tot schrijfs,

    Lida en de rest

  • 23 Maart 2008 - 13:09

    Thuis:

    Hoi Anne, goh.. Australie en NwZeeland zitten er al weer op.
    Spannend, de oversteek naar Bali. We zijn heel benieuwd wat jullie van Indonesie vinden!
    Het blijft leuk om alles te volgen, ik heb net je fotoruimte uitgebreid, met ook wat videoruimte!
    Dus kom maar op met de volgende belevenissen.
    Wij zitten straks bij oma, tis n koude onbehaaglijke Pasen, dus ze zal de open haard wel aanhebben!
    Kan ze je laatste verslag lezen, want dat nemen we weer mee!
    Haast niet voor te stellen dat jullie in die benauwde hitte zitten..
    Morgen gezellig eten bij de Kolbjes, en dan is Pasen alweer voorbij.
    Met Pinksteren is t een ander verhaal, dan zien we jullie weer, maar dat duurt nog heeeeel lang..
    Dus genieten maar weer en take care samen!
    Heel veel liefs en groeten van Thuis (Mam)

  • 23 Maart 2008 - 21:59

    Je Pa:

    Hee Anne,
    we hebben je reisverslag gelezen,ik hoop dat je je op Bali net zo vermaakt, we lezen het hopelijk snel. Blijf genieten en pas goed op jezelf. Groeten aan Suus.

  • 24 Maart 2008 - 13:10

    Arlette Van Wissen:

    Hey Anne!

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Meestal lees ik niet veel van die reisverslagen, maar de jouwe zijn echt leuk om te volgen! Grappig is wel dat ik het gevoel heb dat ik je op deze manier vaker 'spreek' dan de afgelopen jaren :P.
    Wat een pracht en wat een avonturen. Zo'n andere wereld waarin jullie je nu begeven dan hier in het leven van alledag. Geniet er volop van! Volgens mij maken jullie iedereen jaloers!

    Arlette

  • 24 Maart 2008 - 20:32

    Patries:

    An, ziet er weer leuk uit allemaal, en weer herkenbare dingen, adventure tours, swags en tropische buien, ha ha. Ben benieuwd naar de verhalen vanuit Bali!

    Dikke knuffel

  • 24 Maart 2008 - 21:52

    Kris:

    He stoere cowgirl! Of beter gezegd; camelgirl! Leuk verhaal weer! Hier sneeuwt het! Ondanks deze rare pasen eet ik me toch klem aan paaseitjes..haha! Veel plezier in Indonesie, hoop dat julie dit net zo goed bevalt als australie! Tot schrijfs, liefs Kris

  • 27 Maart 2008 - 22:11

    Dorella:

    Even een berichtje van de 27e, je weet wel waarom.
    Nieuwe ronde, nieuw land jullie gaan weer een andere cultuur beleven. Om je een van Zoelen eettip te geven. Eet geen saté andjing, want dan krijg je hondensaté op je bord. Dus wees waaks!!
    Veel plezier en "Selamat Makan"= smakelijk eten. Toch wel handig dat een oude liefde me wat Maleis heeft bijgebracht. Genietze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 19018

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: