Down Under... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu Down Under... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

Down Under...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hallo Nederland!

Hier een berichtje from ‘down under’ vanuit Sydney.
Op maandag 4 februari zijn we van Nieuw-Zeeland naar Sydney gevlogen. Alles verliep goed en we werden meteen opgehaald door een shuttlebusje om naar ons eerste hostel te gaan. Wat een beetje tegenviel hier in Sydney was de regen. Het leek hier wel Nederland; het kwam met bakken uit de hemel! Niet best. De weersvoorspellingen voorspelden ook niet veel goeds voor de komende dagen.
Toch viel het de volgende dag reuze mee. Het was in ieder geval droog. Na een gratis ontbijtje gaan we dan ook de stad verkennen. We bekijken de Sydney-tower, we lopen naar de Harbour Bridge en naar the Opera House. Ik dacht altijd dat dit gebouw stralend wit en glad was maar dat bleek niet helemaal waar te zijn. Opera House bestaat uit meer dan 1,6 miljoen gele tegeltjes! Hihi… Toch mooi om te zien. ’s Middags maken we een boottochtje door de haven. Een mevrouw vertelt ons van alles over beroemdheden die hier in dure huizen wonen, over geschiedenis, over haaien en over de omgeving. Leuk om te horen allemaal!
De dag erna werd ik wakker en was ik stomverbaasd. De lucht was strakblauw! Suus en ik sprongen gauw ons bed uit om naar Bondi-Beach te gaan. Dit is ‘het’ strand van Sydney. Lichtbeige zand, blauwe zee en hele grote golven. Het stikte hier dus ook van de surfdudes… We smeren ons goed in en vermaken ons een paar uur aan het strand. Dat is echt genieten! Wat een weertje! Voor een prikkie eten we een steak aan de boulevard en daarna gaan we weer naar het hostel. Daar kwamen we er achter dat onze factor 30 stopverf-zonnebrand heel goed werkte, behalve op de plekjes die je bent vergeten in te smeren. ROOD! Aiaiai… Met zere oksels en billen en een rode vergeten plek tussen mijn wenkbrauwen liggen we lachend in bed… Het blijft goed uitkijken met die zon hier!

Na deze zon-dag word het hoog tijd om eens te bekijken hoe we verder willen reizen in Australië. Met een stapel folders zitten we op een bankje. Uiteindelijk besluiten we met de Greyhoud-bus verder te gaan. Deze bus wordt ook gebruikt door locals en rijdt je van A naar B. Op 9 februari (vandaag) gaan we die bus voor het eerst uitproberen. Leuk weer! Onze eerste stop is in Newcastle. Naast onze bus boeken we ook een tripje naar de Blue Mountains voor de dag erna. Dit moet een prachtige plek zijn!
Gisteren vertrokken we al vroeg. We zijn eerst naar een wildlife-park geweest. Dat was echt leuk! Het was een soort kleine dierentuin alleen liepen hier heel veel dieren los. Dat is best een rare gewaarwording. We hebben koala’s geaaid (die keken heel boos) en kangaroes eten gegeven! Zo leuk! De gangaroes waren heel tam en ze eten zo uit je hand. Ze vinden het zelfs leuk om geaaid te worden! Het viel me op dat er zo veel verschillende soorten rondliepen. Groot, klein, bruin, grijs, verschillende gezichtjes… Heel leuk.
Suus heeft het lef om een grote slang om dr nek te laten glijden. Jakkie, dat sla ik toch maar even over…
Verder zien we allerlei soorten vogels, een krokidil (die liep gelukkig niet los… wat een beest was dat…),wombats, dingo’s en nog veel meer. Leuk om te zien allemaal.

Als we meer richting de Blue Mountains komen wordt het erg bewolkt. We zien eigenlijk bijna niks. Daar balen we flink van. Heel eventjes zien we de rotsformatie ‘three sisters’ door de mist heen.
Wel zien we prachtige dingen in de vallei bij de Blue Mountains. Met een grote horizontale gondel met glazen bodem gaan we over een waterval. We lopen door een gebied waar vroeger een grote kolenmijn was en we worden tig keer ongevraagd op de foto gezet door een stel irritante Chinezen die ons een grote attractie vinden. Hmmzzz heel vervelend.

Na dit park lopen we nog even door Katoomba, een stadje in dit gebied. Wat een leuk stadje! Er zijn allemaal kleine, ambachtelijke winkeltjes en het lijkt of de tijd hier heeft stilgestaan. Er is een klein snoepwinkeltje waar ze zelfs doosjes autodrop verkopen! Dat kunnen we natuurlijk niet laten staan…
’s Avonds waren we echt gebroken. We pakten onze tas in en ik heb daar echt grote moeite mee. Die tas wordt steeds voller en zwaarder en dat wil ik niet!!! Mam, ik denk dat ik binnenkort vast een doosje naar huis stuur…

Maargoed, al met al gaat alles hier nog steeds super. De tijd vliegt echt voorbij en alles verloopt voorspoedig. Met Suus gaat ook alles prima. We hebben nooit bonje, eigenlijk alleen maar lol. Dus dat is mooi!

Bij jullie is het trouwens vorig weekend carnaval geweest! Hebben jullie ervan genoten? Ben erg benieuwd naar foto’s van outfits meiden! Volgend jaar ben ik er ook weer bij.

Binnenkort laat ik weer wat van me horen!
Liefs Anne

PS Ik heb onder mijn vorige berichtje laatst nog wat extra foto's geplaatst!


  • 09 Februari 2008 - 10:12

    Aukje:

    Heey Ann,

    Haha ja van die slang kan k me voorstellen! Super leuk al je verhalen te lezen! Carnaval was super leuk, maar had carnavalsmaandag tentamen. Beetje jammer...
    Ben begonnen in het WKZ. Het is echt super leuk, maar stuur je snel een mailtje en daar zal ik alles in vertellen. Veel plezier!

    kusje

  • 10 Februari 2008 - 19:13

    Vader Van Suus:

    Ha Anne,
    Jullie zijn nu zo'n beetje Aussies geworden na een weekje. Kunnen jullie het verschil met NZ merken? Andere volksaard? Duurder leven? Carnaval zullen ze zeker niet kennen maar ik neem dat dat jullie een goed voorbeeld hebben gegeven.
    Je hebt wat meer filmruimte, dus we willen bewegende beelden zien!

  • 10 Februari 2008 - 21:14

    Anne:

    leuke foto,s en gezellig nieuws. Houden zo!!!!!!! lieve groeten, Jolle en Anja.Je zegt steeds ongewild gefotografeerd te worden....en toen zag ik alleen maar pinguins! Ha, ha, ha,

  • 11 Februari 2008 - 09:11

    Milou:

    Hallo daar!

    Kan je misschien zon kangaroo voor mij mee naar huis nemen... (A)??? (Housepet!) Hier alles ok, t begint hier lente te worden (lees: zon met lekker weer!!) en ik zit hier binnen hard te blokken voor tentamens.. Verschil moet er zijn denk ik! Gister de brunch gehad, ouderwets volproppen natuurlijk maar was heel gezellig!! Waar ben je nu?? Je verhalen zijn allemaal even leuk en kijk al uit naar de volgende. Geniet ervan!

    Kus Milou

  • 11 Februari 2008 - 09:37

    Katinka:

    Hey An, echt wijs hoor wat jullie allemaal doen en meemaken! Hier gaat alles prima, als je onze carnavalspakjes wil zien, moet je maar een keer op onze hyves kijken...veel plezier nog met alles! X

  • 12 Februari 2008 - 12:07

    Kelly:

    Hey Meis,
    Wat een verhalen weer. Leuk dat er ook foto's bijzitten. Dat geeft echt een goed beeld! Ik zal je even nog een foto mailen van onze pakjes. Veel plezier nog!
    Kus Jonkers

  • 12 Februari 2008 - 15:50

    Thuis:

    Hoi Anne, echt leuk om te lezen weer.. al je avonturen!
    Ik hoop dat het weer wat beter geworden is daar.. hier lijkt het wel lente!
    Mensen zitten al op terrasjes en alles loopt al uit..
    Morgen wordt het weer minder, maar dit hebben we alvast zitten.
    Heel veel plezier daar, ook groeten van oma.
    Tijdens de brunch zei ze dat ik dat speciaal moest doorgeven op je site!
    Dus bij deze!
    Volgend jaar ben je er weer bij, gezellig!
    Liefs van ons allemaal, mam

  • 12 Februari 2008 - 16:20

    Ellen Wijsman.:

    Hoi Anne,
    Ik ben je thuis maar gaan volgen, want gecopiërde verslagen op de afdeling werkt toch niet echt....bovendien mis je dan die hele mooie foto's.
    Erg leuk om je ervaringen zo te lezen, geniet er nog van de komende maanden en van de zomer mag je er weer tegenaan op west-4!!
    Groetjes, Ellen

  • 17 Februari 2008 - 10:03

    Joost:

    Ha meiske, wat maak je toch weer gave dingen mee. `leuke foto's ook! ben benieuwd naar wat je nogmeer allemaal gaat doen! kus van mij.

  • 24 Februari 2008 - 15:19

    Tamara:

    Hi Meis, ooohh wat ben ik jaloers op je!!! Heb eindelijk even rustig de tijd genomen voor al je verhalen en foto's, wat gaaf allemaal! Jullie hebben al echt veel gedaan en gezien en je hebt nog 2 maanden te gaan!!

    Hier gaat ook alles goed, nog steeds druk aan het klussen (sorry nog steeds geen foto's op de pc gezet) elke weekend staat lekker in het teken van ons huis! Maar morgen komt de keuken dus we maken nu wel vorderingen! ik ga je snel uitgebreidere mail sturen met foto's! Geniet jij nog ff lekker!! Dikke zoen!

  • 27 Februari 2008 - 15:43

    Mariella:

    hallo Anne,ik vlieg van suzanne naar jou,jullie hebben een geweldige steun aan elkaar zo te zien en te lezen maken een hoop mee ver weg en zo dichtbij dat er voor ons een heleboel te volgen is .van Bob hebben we jouw site doorgekregen zodat we ook van jouw foto's kunnen genieten al heeft Suzanne ons ook al veel laten zien.het is voor jullie samen een reis die je nooit vergeet geniet ervan zoals al zovelen zeggen maar natuurlijk wel gemeend.Nou Anne jullie maken er de komende tijd weer een facinerede reis van groetjes vanuit Soesterberg we blijven jullie volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 19012

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: