Op naar het zuidereiland... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anne Heijman - WaarBenJij.nu Op naar het zuidereiland... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

Op naar het zuidereiland...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal.
Tijd voor een tweede berichtje. Ik zit hier in een internetcafe in Wellington. Alles gaat super en de tijd vliegt voorbij. We doen echt zo veel hier! Ik zal jullie weer een beetje bijkletsen.

Na Paihia (waar ik zat toen ik het vorige berichtje schreef) zijn we naar Rotorua gegaan. We hebben onderweg een kijkje genomen in de Waitomo Caves, ontzettend mooi! In een bootje gingen we de grot door en boven ons zagen we duizenden lichtpuntjes! Die lichtpuntjes zijn 'glowworms', heel bijzonder om te zien. 's Avonds maken we kennis met de cultuur van de Maori. Er worden verhalen verteld, er wordt gedanst, gezongen en we krijgen Maori-eten. Heerlijk! Suus en ik hebben gegeten als een paard, we konden niet meer op of om, haha... (Ja, je bent een backpacker of niet...) Ik vind het trouwens een boeiend volkje, de Maori... Volgens mij geloven ze niet echt in een god maar in de kracht van de natuur en er zijn personages verbonden aan 'moeder aarde' en de hemel e.d. Ze kunnen trouwens wel erg lelijk lijken, die kerels. (zie foto)

De volgende dag hebben we iets STOERS gedaan, namelijk: white water rafting. In een grote rubberboot ga je met 6 mensen + een gids een rivier af. Je wordt goed voorbereid en je krijgt allemaal veiligheidsinstructies (die ik heel goed in mijn oren heb geknoopt). (En uiteraard moesten we een papier tekenen voor het geval een van ons zn nek brak...) Ik vond het best wel eng voordat we weggingen. Het eerste kleine watervalletje was al best spannend en we mochten ons niet aan het touw vasthouden van de gids. (3x raden wie zich angstvallig vast zaten te houden...)
Het hoogtepunt van dit avontuur was de waterval van 7 meter hoog. (!!!!) Dit was supergaaf! De hele boot verdween gewoon onder water!! Maargoed, dat hebben we ook weer overleefd.

Rotorua staat trouwens bekend om zijn thermische activiteit. Op weg naar Taupo hebben we 'thermal wonderland' bezocht waar we allemaal verschillende modder- en waterpoelen hebben gezien. Groene, gele, bruine, blauwe, kokende en koude bronnen. Ook hebben we gekeken bij de 'Lady Knox Geiser' die iedere dag met behulp van zeep uitbarst. Bijzonder om te zien. De zwavelgeur (VIES!!!) hangt echter na een dag nog in je neus maargoed.

Het slapen in hostels bevalt trouwens prima. We hebben al verschillende leuke hostels gehad en we komen steeds leuke mensen tegen. De bbq's zijn heerlijk 's avonds, en al helemaal omdat het weer nu goed is! De zon schijnt lekker. De afgelopen paar dagen zijn we opgetrokken met een Nederlands stel en een Nederlandse jongen. Erg gezellig.

Gisteren zijn we aangekomen in Wellington. We slapen in een 6-persoons kamer in een hotel voor een hostel-prijs. De douches en wc's zijn luxe! Genieten we echt van! Gisten hebben we het Nationaal Museum 'Te Papa' bezocht en dat was een groot succes. Alles maar dan ook ALLES wat met Nieuw-Zeeland te maken heeft is hier te zien. Vandaag hebben we een ritje gemaakt met de welbekende 'Cable-car'. Je gaat met een rood treintje naar de top van een heuvel(-tje) waar een museum is en waar je the botanic gardens kunt bekijken. Dat hebben we dus ook gedaan.

(FJIEW, de site liep vast, ik dacht dat alles weg was maar nu blijkt gelukkig dat t automatisch opgeslagen is. Mooi, ik was al sjacherijnig omdat ik opnieuw moest beginnen met schrijven. Ik ga dus vrolijk verder...)

Er zijn hier allemaal leuke winkeltjes in Wellington. Ik krijg zin om te shoppen maar dat mag eigenlijk (nog) niet van mezelf. (Wordt die backpack nog zwaarder)

Morgen gaan we met de ferry naar het Zuidereiland. Zin in!! Daarna gaan we een stukje met de trein reizen. Deze treinreis staat erom bekend dat je door heel mooi landschap reist. Verheug ik me op. Als ik daar ben laat ik snel weer wat van me horen.
Ik vind het trouwens heel erg leuk om jullie reacties en mailtjes te lezen!!
Super!

Veel liefs, Anne

  • 14 Januari 2008 - 05:56

    Jasper:

    He Anne,

    Leuk verhaal en mooie foto's. Veel plezier nog tijdens jullie verdere reis en tot in Nederland.

    Jasper

  • 14 Januari 2008 - 08:08

    Kelly:

    Hey Meis,

    Wat een super gave verhalen en wat een leuke foto's! Dit is wel heel wat anders dan de vakanties die wij altijd hadden ;-). Nou geniet ervan en ben alweer benieuwd naar je volgende avonturen!
    Kus Jonkers

  • 14 Januari 2008 - 09:54

    Wendy A.k.a Pank:

    Hahaha Annie ik lig in een deuk hier achter m'n computer..wat een verhaal en wat een gave foto's!! Buuuuuh wat een vieze mannen zijn dat joh! Echt helemaal onze types... En dat raften, echt wijs zeg! Nou veel plezier weer de komende tijd en ik hou je in de gaten! xxx liefs Pank

  • 14 Januari 2008 - 10:38

    Miriam:

    Heej Anne,
    super vet om alles te lezen en zien wat je hebt gedaan en wat je nog gaat doen! Ik blijf lezen;)
    Kus Miriam

  • 14 Januari 2008 - 11:43

    Claudia:

    Hey Anne,

    't lijkt me geweldig om dat allemaal te kunnen meemaken, zit vanuit het koude Nederland echt mee te genieten!

    Knuffel en alvast een fijne verjaardag, mocht je pas daarna je nieuwe bericht plaatsen!

  • 14 Januari 2008 - 11:56

    Katinka:

    O, wat wijs dat raften! Wil ik ook! Ben zwaar jaloers:(...
    X Tink

  • 14 Januari 2008 - 12:02

    Mam:

    Hahaha.. wat n leuke fotoos!! Wat n aparte types die Maori! Sjoerd schoot ook in de lach.. En dat rafting! Echt iets voor.. Jullie zien er super uit! Komt natuurlijk door dat ontspannen gevoel daar in de zon, en het idee dat jullie nog MAANDEN de tijd hebben om te genieten!
    Wij genieten mee! Kus!

  • 14 Januari 2008 - 14:21

    Milou:

    WAAAAAH dat raften!!! SUPERGAAF! Leuk dat je daar fotos van hebt. Voor de rest klinkt alles even super en ik ben blij dat jullie t zo erg naar jullie zin hebben! Kan ook bijna niet anders natuurlijk. Dikke kus en nog heel veel plezier!

  • 14 Januari 2008 - 14:27

    Hester:

    Wow hey, die foto's!!!!!
    Echt geweldig! Nu kun je dus eindelijk met je eigen ogen bekijken hoe mooi Nieuw-Zeeland eigenlijk is.
    Geniet ervan!!!
    Dan doe ik dat ook van jullie verhalen!

    Liefs,
    Hester

  • 14 Januari 2008 - 15:27

    Noor:

    He Anne!

    Super leuke foto's! Wat ben je al bruin zeg! Ik zit nu in mn tentamenweken (ja echt, meervoud!) en zou nu zo graag met jullie willen ruilen! Maar echt gaaf allemaal en lees jullie verhalen met veel plezier!

    Tot het volgende berichtje!

    xx Noor

  • 14 Januari 2008 - 16:45

    Joos:

    Heej noodle!!
    Ziet er relaxed uit hoor! Nooit geweten dat jij zo stoer was, maar dit bewijst het toch maar mooi even!!
    Mis je wel hoor meis, doe je voorzichtig??
    Nog geen tijd gehad voor Hema-cadeau, printer was stuk... ben wel benieuwd!!
    Nog 1 weekje stage!!!! Joehoe!!
    Geniet ervan!!

    Dikke knuffel

  • 14 Januari 2008 - 17:01

    Laura:

    Hey nichtje!!!

    Wat een leuk verhaal weer. Ik volg je helemaal hoor, volgend jaar wil ik wel alle mooie/leuke dingen doen!!
    Gister zijn we met de meiden naar de vakantiebeurs geweest om alle folders van Nieuw-zeeland en australie mee te nemen. De voorpret is bij ons al helemaal begonnen!!!

    Heel veel plezier nog en ik lees wel weer van je!

    Groetjes je nicht!!!!

  • 14 Januari 2008 - 17:28

    Kaar:

    Ha An!

    Mooi om te lezen dat jullie het zo super leuk hebben. Dat raften ziet er echt gaaf uit! Veel plezier met jullie treinreis en op het zuidereiland natuurlijk!

    x Karin

  • 14 Januari 2008 - 19:21

    Bob:

    Hey Anne!
    1/9 deel zit er al op van jullie reis! Vind het leuk dat jullie veel en stoere activiteiten doen! Hey Joost, gelukkig zien wij er verzorgder uit dan die gasten die er in nieuw zeeland rondlopen! is geen concurrentie he!
    veel plezier verder en geniet he!
    groeten Bob

  • 16 Januari 2008 - 17:22

    Odilé:

    Hee lieve Anne!

    Wat een mooi verhaal weer! Jullie zijn echt lekker actief! Ik had er nog niet bij stil gestaan, dat je nu nog beter even niet kan shoppen... Maar ik vind jullie stoer!

    veel plezier nog lieve meid!

    Kuss Odi

  • 16 Januari 2008 - 21:31

    Vader Van Suus:

    Ha Anne,
    Ik vind het een prettig idee dat Suus iemand bij zich heeft die haar wat in de gaten houdt. Of ben juist jij degene die haar verleidt tot deze adembenemende avonturen. Bob is ervan overtuig dat hij en Joost geen concurentie hebben. Wishful thinking. Die Maori's zijn toch echte spetters, niet?
    Ga zo door.

  • 17 Januari 2008 - 08:51

    Lida Kolb En Fam.:

    Hi Anne,

    nooit gedacht dat jij zou gaan raften!! We volgen je op de voet en heb begrepen dat je eind deze maand naar Els en Louk gaat. Doe hen de hartelijke groeten van ons allemaal ( ook van de Putjes).
    Verder willen wij je natuurlijk van harte feliciteren met je 23e verjaardag. Doe voorzichtig allebei en we wachten jullie nieuwe verhalen weer met spanning af.

    groetjes en veel liefs

    Lida, Hans, Niels en Laura
    en de hartelijke groeten van tante Catrien.

  • 17 Januari 2008 - 11:00

    THUIS HOERA!:

    JA HOOR!!
    Hier 12.00 uur.. daar 24.00 uur..
    Meid, je bent NU jarig en wordt aan de andere kant van de wereld 23!!
    GEFELICITEERD EN EEN DIKKE KUS VAN ONS ALLEMAAL!!
    Maak er een onvergetelijke dag van samen met Suus! (Suus verwen je dr een beetje vandaag??)
    Er zullen vast leuke mensen zijn die op je willen (mee)toasten!
    Geniet er weer van! Groeten Pap Mam Jelle Sjoerd.

  • 17 Januari 2008 - 11:00

    Zinda:

    Heey Anne,

    Van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag!!!! Wow, dit is wel héél speciaal! Jarig zijn aan de andere kant van de wereld zonder Joost en je familie! Geen cadeautjes, misschien eentje van Suus....Meis, maak er een feestelijk dagje van, wij nemen er hier een borrel op! Best raar dat we je niet persoonlijk kunnen feliciteren.Maar we denken aan je hoor.(Dat doen we trouwens steeds natuurlijk) Heeele dikke kus van ons!

    Merit, Milou, Gerard en Zinda

  • 17 Januari 2008 - 14:17

    Merit:

    Heey an, GEFELICITEERD!!!
    Hoe is het nou, om aan de andere kant van de wereld jarig te zijn??:D Haha ik ga het ook meemaken! Leuk joh!
    Ook leuk dat ik je gister heel ff sprak op msn!! Haha was maar één minuut ofzo, maar toch gaaf!
    Ik ben wel jaloers hoor:) Heel veel plezier nog, leuk dat we zo up to date blijven via de site ;)

    Liefs Merit

  • 17 Januari 2008 - 14:51

    Lange Peter:

    Gefeliciteerd Anne!

    Lees net dat je vandaag jarig bent haha. Gave foto's zeg, Joost mag zich wel zorgen gaan maken met die Maori's bij jou in de buurt :p

    Geniet ervan! Groet Peter

  • 17 Januari 2008 - 20:56

    Mieke De Koff:

    Hey Anne, ik kreeg vandaag(17 januari) een smsje van je moeder dat wij door het tijdsverschil even tegelijk jarig zijn!! Dus bij deze van harte gefeliciteerd.
    Wat een leuke foto's en berichten. Het straalt ervan af dat jullie genieten.
    Nog heel veel plezier!
    Groeten Mieke, Marcus Thom en Anneloes

  • 17 Januari 2008 - 21:39

    Jelle:

    Heeee zus!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!! Dat cadeautje komt wel als je terug bent:P!!!

    Mak er (net als alle andere) een toffe dag van.

    Gr. Jelle

  • 18 Januari 2008 - 09:31

    Mamma Van Suus:

    Hoi Anne, als ik goed tel ben je nog steeds jarig! Gefeliciteerd, een verjaardag om nooit te vergeten. Wij wensen je een goed jaar en nog vele daarna. Veel plezier

  • 18 Januari 2008 - 13:06

    Hermz:

    Hier ook nog maar een keer... GEFELICITEERD!!!
    Enjoy!!
    Kusje!!

  • 18 Januari 2008 - 17:12

    Oma:

    Hoi Anne, ik had net oma aan de lijn.
    Ze wil je van harte feliciteren en vroeg mij om dit berichtje op je site te zetten!
    Bij deze dus!
    Ze is heel benieuwd hoe t allemaal gaat, ik heb je berichten uitgeprint en op de post gedaan.
    Dus de volgende stuur ik ook weer naar haar toe. (Ook naar t. Cathrien trouwens)
    En ik moest jou en Suus ook de hartelijke groeten doen, en dat jullie maar veel moesten genieten van alles...
    Zo, nu volgt pap even..
    Kus van mam

  • 18 Januari 2008 - 17:24

    Papa:

    Goeie morgen Anne.
    't is voor het eerst dat je op twee dagen jarig bent!
    Congratiulations en gefeliciteerd dus.
    Als ik nu zeg: "prettige verjaardag", dan zeg jij: "ja leuk zeg, dat was gisteren!"
    Nou wij nemen straks een borrel op je.
    Groeten van je vader.

    p.s Hoe schrijf je gefeliciteerd eigenlijk op zijn engels?

  • 18 Januari 2008 - 19:08

    Katinka:

    Hey meis! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een superleuke dag van!
    X Tink

  • 18 Januari 2008 - 20:20

    Laura Nijland:

    Hoi Anne,

    Leuk hoor om zo een beetje met je mee te reizen via je verhalen!!!
    Lekker genieten hoor!!!
    liefs, Laura

  • 18 Januari 2008 - 20:21

    Laura:

    O je bent ook nog jarig!!! Gefeliciteerd!!!!

  • 18 Januari 2008 - 20:49

    Pank:

    Annie Heijman, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een mooie dag van! (en zorg er aub voor dat niet een van die maori's je feliciteert iiieeehhh!) kus pank

  • 19 Januari 2008 - 12:40

    Wies/Rene:

    Hallo Anne,

    Wat een mooie foto,s zeg,het geeft goed weer hoe het er daar uit ziet.
    Aparte kleur water,wij hebben het hier ook,maar dat heet kroost.
    Gaaf dat rafting,leuke plaatjes erbij.
    Leuke types die Maori,ze hebben daar flinke lappen tong.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag Anne.
    geniet ervan, voor je het weet is het voorbij.

    Liefs Wies,Rene,Corlieske,Jorn


  • 19 Januari 2008 - 15:45

    Tijgertje:

    He Lekkerwijf,
    hoe gaat het daar in Nieuw-Zeeland? Ik denk beter weer dan hier want hier is het hopeloos, is het beetje gezellig met die dame daar? En ga je daar nog een beetje uit of zit je de hele avond opgesloten en op je dikke reet? Me lieve(maar niet heus) ome Hans heeft me computer in orde gemaakt dus nu kan in je lekker gaan stalken met dit soort onzinnige berichtjes wat nergens over gaat. Maar ik spreek je snel weer en veel plezier daar, daisy_jane@live.nl is me email adres dus stuur ooit nog maar eens wat terug haha. Dag Anne Kus van Dais en Hans/Lida/Dorella XX

  • 19 Januari 2008 - 16:53

    Jaap:

    krijg vet pijn in m'n nek van al die foto's die horizontaal staan :P zijn wel vette foto's, ik geloof trouwens echt niet dat jullie onder water waren! niets van te zien, niet eens een peddel :P
    veel plezier!
    xx

  • 19 Januari 2008 - 17:54

    Milou:

    Heeee meis!!!
    Alsnog even een hele dikke verjaaardagsknuffel en kus van mij!! HOpen maar dat je er een hele leuke dag van gemaakt hebt, iig eentje die onvergetelijk is waarschijnlijk ;)
    KUS!!

  • 20 Januari 2008 - 22:14

    Robert:

    Annie,
    het is overduidelijk te lezen en op de foto's te zien: Jullie genieten er op los. Super leuk om te doen en ook leuk om te volgen.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende plannen en acties.
    Ps: daar al eens lasagna-soep gegeten?


  • 21 Januari 2008 - 11:28

    Gerard:

    Hey die Anne,

    Aangespoord door Zinda zal ik ook es een berichtje naar je sturen. Door de moderne communicatie-technieken kunnen we jullie belevenissen op de voet volgen. Erg leuk om te lezen allemaal hoor !
    En als ik dat allemaal zo lees, bekruipt me toch een gevoel van jaloezie. Wat zijn jullie met een geweldig avontuur bezig zeg, en wat zul je straks met een schat aan ervaringen terugkeren....Merit krijgt ook steeds meer zin in haar trip naar Australië als zij jouw belevenissen leest. Dat komt ook snel dichterbij nu, nog maar een kleine 3 maanden en ze vertrekt....Een beetje griezelig toch wel...Jullie zijn niet heeeeel toevallig in de buurt van Sidney eind april ?
    Zou wel leuk zijn als je daar, zover van huis, Merit zou kunnen ontmoeten, niet ?
    Met Milou gaat het ook lekker hoor, ze geniet met volle teugen van haar "zelfstandigheid". Het zou erg leuk zijn als jullie samen iets zouden kunnen vinden als jij terugbent......
    Maar zover is het nog lang niet, eerst zul jij nog veel meer mooie dingen gaan doen en meemaken...!
    Heeeeeeel veel plezier hè en heeeeel veel liefs van mij...
    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 19014

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: