De kop is eraf... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anne Heijman - WaarBenJij.nu De kop is eraf... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

De kop is eraf...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo allemaal! Hier mijn eerste berichtje uit Nieuw-Zeeland! Het gaat allemaal hartstikke goed hier. Ik zal jullie in vogelvlucht het één en ander vertellen over de afgelopen dagen...

Op 1 januari zijn Suus en ik vertrokken. We hebben afscheid genomen op Schiphol van familie, vrienden en onze vriendjes en zijn vertrokken naar Londen. In totaal hebben we 25 uur gevlogen. Eigenlijk viel het allemaal reuze mee. We hebben lekker liggen pitten en tussendoor wat gelezen en tv gekeken.
Eenmaal aangekomen in Auckland zijn we met een busje naar ons hostel gebracht. We sliepen met zijn 2en op een kamertje. De eerste keer in een hostel slapen was wel even wennen! Het was niet bepaald luxe maar we konden er wel om lachen.
Omdat we een beetje uit ons ritme waren werden we vroeg wakker de volgende dag. We voelden ons fit en zijn vroeg Auckland ingegaan. We zijn naar Kelly Tarlton's Underwaterworld geweest en hebben Auckland van bovenaf bekeken vanuit de Skytower. Gaaf!! Die dag hebben we ook een trip geboekt naar het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland.
Met de bus gingen we naar Paihia, waar ik nu zit. Toen we daar aankwamen hebben we een tourtje gedaan op een soort grote speedboot. Was erg leuk!
De volgende dag (gisteren) zijn we wezen paardrijden. Suus en ik kozen voor de 'Vulcano-tour'. Het woord zegt het al: we bekeken een vulkaan. Met de paarden hebben we langs de krater gereden. Was echt prachtig! We hadden een heel mooi uitzicht over de bossen. Daarna zijn we nog met de paarden de zee in geweest. Echt een leuke ervaring.
We hebben nu knalrode kuiten (nee niet van de zon), een zere kont en spierpijn maar het was het zeker waard!

Vandaag zijn we naar het noordelijkste puntje 'Cape Reinga' geweest. Was heel mooi. We hadden verschillende stops onderweg en de busschauffeur vertelde ons de hele reis allemaal leuke feiten en verhalen over de ongeving en de mensen. Na Cape Reinga zijn we gaan 'sandboarden' of 'dunesurfen'. AWESOME! ...is het goede woord hiervoor! Je sjeest op je buik met een board van een hoge duin af. Het zand zit vervolgens overal maar het is echt gaaf. Helaas moet je die duin te voet beklimmen dus na 2 afdalingen hield iedereen het voor gezien.

We verblijven trouwens in een gezellig hostel en slapen met 8 mensen op een kamer. Suus en ik zijn verslaafd aan onze oordoppen want we hebben een enorme snurker in our room. Grrr... Verder is het echt gezellig. Je spreekt zo veel mensen die reizen en al heel veel gereisd hebben! Wij zijn nog maar groentjes...
Over groen gesproken, Nieuw-Zeeland is echt prachtig groen!!! Er zijn hier overal heuvels en overal zijn bomen en planten.

Morgen vertrekken we weer naar Auckland voor een nachtje. De volgende dag vertrekken we naar Rotorua. We hebben er zin in! Nou ik houd jullie op de hoogte van onze avonturen...

Liefs Anne

PS Als jullie ook Suzanne haar verhalen willen lezen kun je kijken op haar site: www.suzanneschouten.waarbenjij.nu

  • 07 Januari 2008 - 08:41

    Milou:

    Wooooow wat gaaf!!!! Klinkt allemaal super.. Hoe is het weer daar eigenlijk, en valt het sjouwen met die rugzak een beetje mee? Hier gaat alles goed, heb t prima naar mn zin op dat kamertje en zelfs t fietsen naar de Uithof bevalt me tot nu toe.. Geniet ervan meis en kijk al uit naar je volgende berichtje.

    Dikke kus

  • 07 Januari 2008 - 08:55

    Kolbjes:

    Anne, fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. We kijken nu al weer uit naar je volgende bericht en kunnen zo je reis op afstand toch een beetje volgen. Veel plezier gewenst vanuit Schagen

    groetjes
    Hans, Lida, Niels en Laura

  • 07 Januari 2008 - 09:14

    Karin:

    Hoi An,

    Super om te lezen hoe de eerste dagen zijn verlopen!! Veel plezier in Auckland en Roturoa en we wachten je volgende berichtje weer af!!

    x Kaar

  • 07 Januari 2008 - 09:21

    Jorrit:

    He anne,

    klinkt goed allemaal hoor!! Jullie vermaken je wel daar hoor ik al weer :) Veel plezier nog en ik wacht het volgende bericht alweer af.

    Groet Jorrit

  • 07 Januari 2008 - 09:29

    Eemels:

    Wauw Annies....en dat terwijl ik in dit lekkere koude kikkerlandje achter de computer zit!
    Vind super om dit allemaal zo te lezen...ben benieuwd naar wat je nog meer allemaal te wachten staat.
    Geniet er ONWIJS van!
    KUS

  • 07 Januari 2008 - 10:25

    Odi:

    Jeetje, wat een avonturen allemaal al! Ik ben trots op jullie! Klinkt echt vet allemaal hoor!!
    Hier gaat alles zn gangetje. Morgen ben ik jarig en de 26ste ga ik het vieren. Helaas zijn jullie er niet bij, maar jullie verhalen klinken stoerder! Haha

    Kuss Odi

  • 07 Januari 2008 - 10:46

    Noor:

    Leuk om te lezen dat jullie toffe dingen doen! Suus mailde al dat ze nu beseft dat ze bang is voor paarden, komt ze lekker op tijd achter, haha!

    Nou veel plezier nog en we wachten op de foto's!

  • 07 Januari 2008 - 10:59

    Kelly:

    Hey Meis,
    Wat een gaaf verhaal, nu al!!! Dat paardrijden daar lijkt me ook echt helemaal geweldig! Ben erg benieuwd naar de foto's! Kus

  • 07 Januari 2008 - 13:35

    Thuis:

    Hey Anne, wat hebben jullie in de eerste week al veel gezien en gedaan!! Helemaal super!! en ook helemaal superleuk om te lezen! Geniet ervan met z'n 2en, we blijven jullie volgen, en ook nog veel succes met het uitstippelen van de volgende dagen/weken!
    Dikke kus van Jelle, Sjoerd,Pap en Mam
    ps: gelukkig had je goede oordoppen meegenomen uit Holland..

  • 07 Januari 2008 - 16:48

    Luukie:

    Heeej Annie!!

    Wat heb je alweer een hoop meegemaakt zeg!! Sta ervan te kijken dat je zoveel kunt doen in die tijd :-P Geniet r lkkr van en veel plezier nog!! K wacht gespannen op de eerste fotootjes...

    Kuss Anton aus Tirol

  • 07 Januari 2008 - 16:51

    Je Oudste Broertje:

    Hee zus,

    de eerste verhalen zijn gelijk al veelbelovend zeg! Ik wacht met smart het volgende verhaal af!!

    Gr. Jelle

  • 07 Januari 2008 - 19:30

    Pa Kees:

    Hee Anne,
    Dat is effe wat anders dan een ziekenhuis,als ik je verhalen zo lees.
    Ik zal niet zeggen,"geniet ervan", want dat doe je al volgens mij.
    Houwen zo en "keep out of trouble"
    groeten aan Suus.

    je vader.

  • 07 Januari 2008 - 21:27

    Mamma Van Suus:

    Hoi Anne, leuke foto's van leuke meisjes!
    We zijn heel blij dat het allemaal goed gaat met jullie. Ga zo door!!!

  • 08 Januari 2008 - 15:42

    De Rolstoeler:

    Hallo Jongedames,

    Op naar Nieuw Zeeland op dit moment in Hostel a la villa het startpunt van jullie avontuur aan de andere kant van deze planeet. Veel plezier de komende maanden en veel wijsheid ik hoop dat het voor jullie een mooie ontdekkingsreis wordt. Ik zal met regelmaat jou site volgen hier achter mijn laptop.

    Groeten uit Montfoort

    Ps. ik zal je nog wel eens vertellen wie nou de rolstoeler is.

  • 12 Januari 2008 - 10:45

    Dominique:

    Hoi Anne,
    Hartstikke leuk om te lezen dat jullie nu al zoveel gedaan hebben. En een strand/vulkaan rit per paard is ook echt gaaf, zeker voor jou!
    Geniet ervan en hopelijk heb je weinig snurkers op je volgende kamer...!
    Liefs, Dominique

  • 13 Januari 2008 - 22:33

    De Veldhuisjes:

    Heey Anne, jullie hebben er bijna 2 weekjes opzitten en ik zie en lees dat het echt top is daar! Wat doen jullie veel! En wat leuk om de eerste serie foto's te zien! Allebei lekker verkleurd...Houd je een dagboek bij van wat jullie allemaal meemaken? Dat moet haast wel, om maar niets ervan te vergeten....Tis zo leuk om jullie te volgen! Dikke kus van ons!!!

    Milou,Merit,Gerard,Zinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 19020

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: