The flying Dutch(wo)man - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anne Heijman - WaarBenJij.nu The flying Dutch(wo)man - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anne Heijman - WaarBenJij.nu

The flying Dutch(wo)man

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo daar! Hier zijn we weer... Het is nog niet zo heel lang geleden sinds mijn laatste berichtje maar ik heb toch zo veel zin om jullie weer even op de hoogte te brengen! Na Dunedin zijn we richting Tekapo gegaan. Onderweg leek het ons leuk om een stop te maken bij een ‘sheepfarm’ in Kurow. We sliepen daar bij mensen in huis die kamers verhuurden. Deze mensen woonden in een prachtige en rustige omgeving met veel schapen. We hebben flinke wandelingen gemaakt daar en lekker van de zon genoten. Echt een dagje om helemaal bij te komen.

Na de farmstay trokken we door naar Tekapo. Lake Tekapo is ontzettend blauw. Het is gewoon turqoise! Het water is niet heel helder en daarom extra blauw. Dit komt doordat er stofdeeltjes (afkomstig van de gletsjer die stenen vergruist) in het water zweven die het water een beetje troebel maken en doordat er een mineraal in de grond zit die de blauwe kleur aan het water geeft. Dat het water afkomstig is van een gletsjer maakt het ook erg koud. Na een wandeling van ong. 3 uur naar Mount John hebben we een frisse duik genomen.

Na Tekapo zijn we naar Christchurch vertrokken, ons eindstation. We verblijven hier een paar nachtjes bij Louk en Els. Els heeft vroeger opgepast op mijn vader en zijn zusjes toen ze klein waren. Nu wonen zij en Louk al 27 jaar in Nieuw-Zeeland! Het is leuk en gezellig om met ze te kletsen (in het Nederlands) en om verhalen te horen over toen mijn vader klein was. Grappig ook om de foto’s te bekijken! We komen hier helemaal bij, worden hartstikke verwend! Heerlijk met 2 personen op een kamer, een schone douche en een lekkere maaltijd! Daarbij kunnen we onze kleren wassen voordat we maandag naar Australie vertrekken en mogen we het internet gebruiken… SUPER!

Gisteren hebben we in Christchurch het e.e.a. bekeken. De cathedral, de botanical gardens, het Canterbury-museum… Ook hebben we een tochtje gemaakt in de rivier op een gondel. (punteren) Hartstikke leuk!

Maar ons eens even terug te komen op de titel van dit stuk… Suus en ik hebben vandaag een skydive gedaan!!! WAUWWW!!! (Ja Marleen, wie had dat gedacht…) Gehuld in een heel pak met een enig leren helmpje (a la Stef Stuntpiloot) en een nog mooiere bril op stapten we, samen onze begeleiders, een cameraman en een andere ‘springer’ in een inimini-vliegtuigje. We pasten er net met zn zessen in! Tussen elkaars benen op de grond… Spannend! Door deze zware lading duurde het een tijdje voordat het vliegtuig op 12000 feet was. Na zo’n 20 minuten was het zower! Eerst dat meisje, toen Suus en op het laatst ik…. Wat spannend! Wie springt er nou zomaar uit een vliegtuig!?! De vrije val was geweldig en spannend, de parachuteval daarna was heel erg mooi. Ik kon de hele omgeving zien! Al met al zeker de moeite waard.

Morgen gaan Suus en ik dolfijnen kijken in Akaroa. We vertrekken ‘s ochtends met een busje en stappen daarna op een boot. We zijn erg benieuwd wat we daar allemaal gaan zien!!!
Nog heel even en dan zit NZ er alweer op. Mijn volgende berichtje komt uit Australie waar we beginnen in Sydney. Ik houd jullie op de hoogte van alles!

Dikke kus

  • 01 Februari 2008 - 06:09

    Suus:

    Je bent echt een baldadige steff stuntpiloot! Jij bent echt een enige reismaat!

  • 01 Februari 2008 - 09:05

    Lida:

    He Anne, leuk om te lezen dat je bij Els en Louk onderdak heb kunnen krijgen. Zijn de verhalen echt zo leuk als je vader jullie thuis altijd verteld heeft? vast wel, wij hebben hele fijne herinneringen aan Els . Jullie zijn wel super aktief bezig met allerlei dingen waarvan ik zou zeggen: VOOR GEEN MILJOEN KRIJGEN ZE MIJ ZO GEK!!!
    Geniet nog even in Nieuw-Zeeland en daarna door naar Australie.

    Groeten en heel veel plezier nog verder,

    Lida, Hans, Niels en Laura

  • 01 Februari 2008 - 10:14

    Kelly:

    Hey Meis,
    Wat ontzettend gaaf dat je een skydive hebt gemaakt! Ben echt jaloers...
    Wat fijn dat je bij die mensen lekker Nederlands kan praten en alles kan wassen enzo. Heb je ook nog een Nederlandse maaltijd op ;-)?! Leuk dat je morgen naar dolfijnen gaat. Als de mogelijkheid daar is zou ik als ik jou was met ze gaan zwemmen. Dat is echt super gaaf! Maar goed dit weekend barst het carnaval weer los! Dus dat wordt weer gezellig! Nou heel veel plezier in Australie en houd ons op de hoogte! Kus Jonkers

  • 01 Februari 2008 - 12:37

    Odi:

    Ik vind jullie rete stoer!!!!

  • 01 Februari 2008 - 14:49

    Coby Rietveld:

    Anne ik heb genoten om je verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Wat maken jullie een hoop,leuke dingen mee. Dit wordt onvergetelijk voor je.Geniet er maar lekker van. ik hou de site vanaf nu goed in de gaten. Heel veel plezier en groetjes van mij. Coby

  • 01 Februari 2008 - 22:23

    Loek:

    klinkt fantastic anne! we hadden 't maandag nog over jou en skydiven en we vonden het eigenlijk geen combi! goed dat je het tegendeel bewezen hebt dus..
    gyn is alweer bijna klaar, dit weekend nog dienst en daarna nog maar 2 daagjes. partussen zijn niet echt mijn ding,echt vies! en duurt lang!

    kus loek

  • 02 Februari 2008 - 12:12

    Mam:

    Hey Anne,
    Nu mag niemand je ooit nog "Watje" noemen!! Zoooohh, Jelle en Sjoerd kunnen het haast niet geloven, maar het stukje video is toch echt ECHT! Volgens mij heb je daar lichtelijk iets van angst in je buik...
    Maar de één kon natuurlijk niet onderdoen voor de ander! TOP dat jullie dat gedaan hebben!
    Geniet van de zorgen van Els en Loek, en doe ze de hartelijke groeten, vooral van Kees(je). Jullie zijn ws al n beetje aan t inpakken voor de reis naar Australie.
    Dat wordt natuurlijk ook weer super!
    We volgen jullie, dikke kus van mij!

  • 02 Februari 2008 - 19:39

    De Zingende Zusjes:

    Hey Anne, net nog even op de site van Suus gekeken. Wat leuk de foto's van Els en Louk. Els is inderdaad een beetje grijzer geworden en Louk is weinig veranderd in onze ogen. Als jullie de site nog openen voor jullie vertrek doe ze dan vooral de hartelijke groeten van ons. groetjes Lida Dorella Arnold en Hans.
    Je nicht Daisy staat naast me als elfje, klaar voor het carnaval.

  • 03 Februari 2008 - 05:39

    Laura En Karin:

    heyy anne

    hier laura ( van NZ) we komen er net achter dat karin ( spruit) jou ook kent op de foto haha.

    wat vet dat jullie nog zijn gaan skydiven ( je was toch bang voor hoogtes). Jullie verhalen klinken super.

    nog veel plezier en miss tot in Nederland.

    kus laura en karin

  • 03 Februari 2008 - 14:31

    Jaap:

    hip pakkie hoor ;)
    toffe verhalen! niets voor mij zo'n stuntdive! k probeer jullie om de beurt te krabbellen, moet zoveel verhalen bijhouden :)
    veel plezier nog in australië!
    liefs jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Anne

Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Azie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 19010

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 13 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: